Studenti předmětu VWA vytvořili svůj vlastní Pokédex

V rámci výuky předmětu Vývoj webových aplikací dostali studenti 3. a 4. ročníku za úkol vytvořit týmový projekt – interaktivní webovou aplikaci na téma Pokémon. Cílem bylo propojit moderní webové technologie s praktickým využitím agilních metod řízení vývoje softwaru.

Projektové zadání: Pokémon webová aplikace

Každý tým měl za úkol vytvořit vlastní aplikaci, která bude pracovat s veřejně dostupným REST API pro Pokémony. Aplikace měla uživatelům umožnit vyhledávání, filtrování a zobrazování detailních informací o jednotlivých pokémonech – například jejich typ, schopnosti nebo statistiky.

Technickým základem projektu byl populární JavaScriptový framework React, který studenti využili pro tvorbu komponentového frontendového rozhraní. Důraz byl kladen také na responzivitu, použitelnost a čistotu kódu.

Agilní vývoj se SCRUMem

Každý tým se skládal ze 3–4 studentů a pracoval podle principů SCRUM metodiky. Vývoj byl rozdělen do několika sprintů, na jejichž konci probíhaly retrospektivy a prezentace pokroku. Studenti si tak mohli vyzkoušet práci v týmu, plánování úkolů, správu backlogu i komunikaci v rámci rolí jako je Scrum Master či Product Owner.

Díky tomu se studenti naučili nejen technickým dovednostem, ale i tomu, jak spolupracovat, reagovat na změny v požadavcích a iterativně zlepšovat svůj produkt.

Výsledky a přínos

Výsledné aplikace překvapily svou kvalitou – většina týmů dokázala vytvořit funkční, přehledné a vizuálně atraktivní řešení. Některé aplikace zahrnovaly i pokročilé funkce, jako je ukládání oblíbených Pokémonů, tmavý režim nebo vlastní designové prvky.

 

Studenti si v praxi vyzkoušeli, co znamená pracovat na reálném projektu, který propojuje programování, týmovou spolupráci a projektové řízení. Tento typ výuky posiluje jejich kompetence pro budoucí zaměstnání v IT oboru a přibližuje jim způsob práce v reálných softwarových firmách.