Co budeme probírat
Naše škola nabízí velké množství odborných předmětů, které se snaží neustále reagovat na vývoj moderních technologií a snaží se obsáhnout všechna odvětví, která jsou s informatikou a ekonomikou spojena.
Odborné technické předměty
PHW - Počítačový hardware
Povinný. Předmět počítačový hardware je vyučován v 1. a 2. ročníku. Žáci se naučí rozebírat a skládat počítač, budou znát veškeré HW komponenty a jejich možnosti připojení. Naučí se orientovat ve světě HW a navrhnout si vlastní počítač.
SPS - Sítě a počítačové systémy
V tomto předmětu se žáci učí navrhovat a spravovat počítačové sítě, rozlišovat jejich topologie a rozumět síťové komunikaci. V 1. ročníku se zaměřují na teoretickou část sítí a práci se zařízením MicroTik. Ve 2. a 3. ročníku na operační systémy, jako jsou Linux, Windows, mobilní a serverové OS. Poslední ročník je zaměřený na pokročilé modelování a konfiguraci sítí s využitím simulátoru Cisco Packet Tracer.
BEZ - Počítačová bezpečnost
Povinný. Předmět počítačová bezpečnost je vyučován v 1. ročníku. A je zaměřen na ochranu dat v počítači, použití antivirových programů, předcházení možných internetových hrozeb a následnému řešení těchto situací.
WEB - Webové technologie
Povinný. Předmět webové technologie je vyučován ve 2., 3. a 4. ročníku. Tento předmět se zaměřuje především na tvorbu webových stránek a aplikací za použití jazyků HTML, CSS, Javascript, PHP a SQL.
PVA - Programování a vývoj aplikací
Povinný. Předmět programování a vývoj aplikací je stěžejním předmětem oboru informační technologie. Obsah předmětu je zaměřen na výuku strukturovaného a objektového programování v jazycích C#.
PVY - Programové vybavení
Povinný. Předmět PVY je vyučován od 1. - 3. ročníku. Je zaměřen na získání obecných znalostí z oblasti informačních technologií, používání uživatelských aplikací a zdokonalení dovednosti v kancelářském SW MS OFFICE.
PCG - Počítačová grafika
Povinný. Předmět počítačová grafika je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Jeho cílem je naučit žáky pracovat s vektorovou, ale i rastrovou grafikou. Hlavním grafickým programem je Adobe Photoshop. Dále je pak výuka zaměřena na 3D grafiku, zpracování zvuku a střih videa.
VWA - Vývoj webových aplikací
Ve 3. a 4. ročníku se žáci učí vytvářet moderní webové aplikace. V první části se zaměřují na front-end pomocí frameworku ReactJS, v druhé části na back-end technologie a práci s NoSQL databázemi. Výuka probíhá formou projektů s využitím agilního vývoje, běžného v praxi. Žáci si vyzkouší různé role ve vývojářském týmu, jako jsou developer, product owner nebo projektový manažer.
SEP - Seminář z programování
Povinně volitelný. Seminář z programování rozšiřuje programátorské dovednosti nad rámec předmětu PVA. Studenti si vylepší své teoretické znalosti, vyzkouší různé programovací nástroje a své schopnosti procvičí v praktických aplikacích.
HKT - Hardware a komunikační technologie
Povinně volitelný předmět, jehož cílem je seznámit žáka s architekturou počítače, fungováním jeho periferií a jejich propojením. Žák získá dovednosti v návrhu a sestavení počítačů, připojování periferií, údržbě, servisu a diagnostice hardwaru.
ODP - Odborná praxe v IT
Povinný. Odborná praxe žáků oboru Informační technologie probíhá ve 3. ročníku (2 týdny) a ve 4. ročníku (2 týdny). Odborná praxe probíhá v podniku dle výběru žáka, často ve velkých organizacích zaměřených na IT ve Zlínském kraji.
Odborné ekonomické předměty
KLG - Klávesnicová gramotnost
Povinný. Předmět klávesnicová gramotnost je vyučován v prvním ročníku a je zaměřen na získání základů dovednosti rychlého psaní a ovládání klávesnice počítače desetiprstovou hmatovou metodou. Tato dovednost je předpoklad pro efektivní práci s počítačem.
EKO - Ekonomika
UCE - Účetnictví
Povinný. Předmět účetnictví je zaměřen na poznatky z oblasti účetnictví podnikatelských subjektů. Žáci jsou vedeni k tomu, aby účtovali na základě porozumění účtované hospodářské operace. Žáci získávají znalosti, ze kterých mohou vycházet v praxi.
EKC - Ekonomická cvičení
Povinně volitelný. Žáci při výuce zpracovávají konkrétní účetní, popř. platební doklady, např. faktury, bankovní výpisy apod. výhradně pomocí výpočetní techniky prostřednictvím účetního softwaru s využitím aplikací Word a Excel. Souvislé příklady řeší pomocí ekonomického systému POHODA. Zadání souvislého příkladu vychází z účetní praxe.